torsdag, december 21, 2006

Funderingar på biblioteket

Mina kurskamrater har inte förstått att de ska ha jullov nu. Sista föreläsningen innan jul hade vi för en vecka sedan. De har haft en hel vecka på sig att sitta med ref-exen av kurslitteraturen på biblioteket så de behöver inte göra det nu när jag hade tänkt använda mig av den. Men det verkar inte de ha förstått, för här får jag sitta och blogga lite istället. Ska strax ge mig iväg på en rundvandring i biblioteket för att se var boken kan tänkas finnas. Problemet är bara att jag inte vet vilka alla i min klass är så det kanske inte går så bra. Och det hjälper inte att veta att boken har ett fint ljusrosa omslag, den är troligtvis uppslagen med. Hoppas att det löser sig, vill inte behöva åka till Borås i morgon också.

Det är den 21 december idag. Jag har varit sjuk hela december som det är nu. För halsflussen har fortfarande inte riktigt gått över. Eller halsfluss och halsfluss. Det är några körtlar (lymfkörtlarna?) som fortfarande är förstorade, allt enligt farbror doktorn i måndags. Dock finns inga tecken på infektion. (Inflammation? Vad heter det?) Jag lider inte av mina körtlar, helt ok med mig att knapra strepsils och dricka varm nyponsoppa men det känns inte som något jag vill hålla på med särskilt länge. Kanske får önska mig ett gott nytt friskt och hälsosamt 2007?