tisdag, november 28, 2006

"Jag är inte sjuk, jag kan gå till skolan"

Min hals är öm och det gör ont när jag sväljer. Jag tror jag är på väg att få feber också. Ibland är det för varmt för att sen vara för kallt. Skulle helst vilja sova länge i morgon men vet inte om jag kan ge mig själv tillåtelse till det. Det här är helt fel tidpunkt att bli sjuk på. Terminens jobbigaste kurs har just börjat och det är en riktigt rolig tillställning på fredag. Varför varför varför?

Tänker gå och lägga mig nu och hoppas att allt det här är borta i morgon, att jag vaknar frisk och kry. Utan minsta känning av någon form av förkylning eller annan sjukdom. Så att jag kan gå på mina föreläsningar, skutta runt och ha kul med alla andra på fredag. Sjuk får jag vara någon annan gång men inte nu. Det räcker med att både mor och far har förkylningar på gång.