onsdag, december 13, 2006

Magisteruppsatsämnesvalsvelande

Imorgon är det tänkt att jag ska lämna in en liten blankett för val av uppsatsämne. För uppsatsen som jag ska jobba med hela nästa termin. Problemet är bara det att jag inte vet vad jag ska skriva om. Hela höstterminen har jag tänkt att jag vill skriva om e-böcker, men nu vet jag inte. Det har inte funnits någon tid till att läsa in sig på ämnet med de vanliga kurserna att plugga till. Så som det har låtit på lärare vid introduktioner till uppsatsarbetet finns det inte någon sådan egentlig tid när vårterminen börjar heller. Då ska man helst vara nästan klar över vad man vill studera är det intryck jag har fått. Inte heller vet jag inom vilket kollegie jag vill skriva. Eller får skriva, beroende på hur det går med vissa omtentor. Känns inte som att jag kan göra något riktigt val till i morgon och jag vet inte hur mycket man kan ändra sig efteråt. Uppsatsarbetet har inte ens börjat och jag ogillar det redan. Viken bra start!