måndag, december 11, 2006

"Liten sover, Liten sover, i sin sköna säng..."

Det pratas om vädret som inte uppför sig som det gjort alla tidigare år. Jag vet inte varför, men kanske tyckte det att det blivit lite enformigt och ville hitta på något nytt? Björnarna har i alla fall inte gått i ide än p.g.a. det milda vädret. Tydligen inte heller blomflugorna, då det var en som flög omkring inne hos mig i går. Jag kan däremot meddela en god nyhet. Eller ja, kanske inte fullt så god. Jag har gått i ide! Hela förra veckan, måndag till söndag, tillbringade jag större delen av min tid i sängen, sovandes. Vissa avbrott gjordes för viktiga saker så som uppstigning för intagandet av meducin, besök i köket för intag av mat, läsning av harlequin-böcker och besök i badkaret fullt med varmt vatten. Skälet till allt detta sovandes anses vara halsflussen men eftersom meducinen nu är uppäten borde väl Liten vara frisk? Nähädå! Så lätt kan det inte vara. Istället är jag svullen på andra sidan av halsen, den sidan som var bra när jag hade halsfluss. Någonting säger mig också att det kan vara feber på väg, igen. Jag vill inte vara sjuk nå mer. Jag har vart det tillräckligt för i år. Den här gången kanske det fungerar att inbilla mig att jag inte är sjuk? Om inte och jag inte syns till på ett tag så har jag nog gått i ide igen. Ska bara bunkra upp med några Harlequin-böcker först. Utifall att.