tisdag, november 21, 2006

Idag har varit en mycket konstig dag. Den började tidigt för att jag skulle ta mig till Borås för att väl där skriva hemtenta. Vilket jag också faktiskt lyckades göra fram tills att jag insåg att jag omöjligt kan skriva någonting bra om analysen i min påhittade magisteruppsats. Jag hade ingen metodbok för det. Den var kvar hemma i bokhyllan. Så det blev till att koka ihop något, skriva ut och lämna in. Blir den godkänd blir jag glad. Blir den underkänd vet jag vad jag behöver lägga till och vilka böcker jag behöver.

En hel dag på skolan innebar också att jag sprang på massor med människor. Eller ja, kåraktiva. Det var väldigt trevligt med bekanta ansikten runtomkring som man kunde småprata lite med. En del för att smita undan tentan lite men när den väl var inlämnad kunde jag sitta i röda och prata flams i ungefär en timme. Något jag verkligen inte gjort på mycket länge. Mycket uppskattat, något som jag behöver mer av. Mer kåraktiva blir det i alla fall den närmaste tiden, erotiska nu på lördag och ove-sittning nästa fredag. :)

Så vad var det konstiga med min dag då? 1. Jag lyckades faktiskt göra det jag tänkt, plugga! 2. Och jag lyckades vara produktiv i mitt pluggande också. 3. Jag pratade med andra människor än mamma och pappa. 4. Jag stupade inte i säng och somnade bums när jag väl kom hem. Jag är dock lite trött. Antagligen därför jag staplade alla mina kursböcker jag behöver läsa för alla mina kurser i en fin liten hög på golvet och mätte hur hög den blev. 42 cm mäter kursboksstapeln. 42. Är det något dolt budskap här måntro?