fredag, november 10, 2006

Det är tenta i morgon. Det verkar inte riktigt ha gått in i min hjärna. Är min första lördagstenta under min studietid, och salstentorna har överlag varit få. Känner att jag inte kan någonting och den här gången beror det på att jag knappt har pluggat nåt. Studiemotivationen de senaste dagarna har vart 0. Eller kanske legat på minus? Så jag är inställd på ett försök att skriva tentan i morgon och sen återkomma om ungefär en månad för en omtenta. De få anteckningar jag skrivit hittills tycker jag kommer komma väl tillpass för pluggandet inför en omtenta. Däremot har jag kommit fram till att det inte finns så många omtentor. Det är sista gången kursen går p.g.a. det där Bologna och att det högre utbildningssystemet görs om. Jag har alltså inte så många omtentor på mig att klara kursen.

Men jag har i alla fall lyckats vända dygnet rätt nu. Om det kan vara någon tröst?