tisdag, augusti 08, 2006

Tänkte att det var tid för en liten uppdatering. Jag jobbar och står i två timmar varje dag. Det är ju jättemycket, eller hur? ;) Tre veckor idag och inte särskilt många dagar kvar innan jag slutar och det är hösttermin och skolan börjar igen. Jobbet går bra, bara regnat en dag hittills. Hoppas att det fortsätter så. *ber till vädergudarna*

Som sagt, skolan börjar snart och innan det är det omtentavecka. Därför sitter jag och pluggar större delen av min vakna tid eller hittar på ursäkter till att inte plugga. Så långt är det ganska jämt mellan de två aktiviteterna, vilket bådar gott. :) Vill verkligen klara den här tentan, orkar inte ha den släpandes mer. Jag tror att det kommer gå bra, bara jag ser till att plugga den vecka som är kvar till tentan nu.

Jag kan ha lagt ett rejält krokben för mig själv igår vad gäller pluggandet till tentan. Var inne i stan på stadsbiblioteket och hittade där en serie som jag absolut var tvungen att ha med mig hem. Omedelbums! Lyckades dock besinna mig där jag stod vid hyllan och lånade bara de sex första böckerna i serien med mig hem. De nio första delarna fanns inne av totalt tolv. Omedlebart när jag kom hem satte jag igång med den första boken.

Kanske ska skriva att det är barnböcker så de är ganska lättlästa och går snabbt att plöja. Dessutom är de hittills väldigt bra så det blir lätt att jag tänker "bara ett kapitel till". Författaren skriver dessutom på ett sätt som jag gillar. :) För att jag inte ska läsa ut dem omedelbums har jag infört begränsningen läsa på morgonen när jag väntar in meddelandet om att tidningarna åkt från tryckeriet (ja, tidningarna åker! det är bl.a. sånt som gör min värld kul) och något kapitel innan jag ska sova. På dagarna ska det pluggas. Eller hittas på ursäkter till att inte göra det.

Nu ska jag försöka återgå till pluggandet. För det här var nog mest en sån där ursäkt till att inte plugga. ;)