torsdag, augusti 17, 2006

Så är då tentan skriven. Två och en halv veckas pluggande ställdes inför fyra frågor. Varav jag egentligen inte kunde svara helt korrekt på någon av dem kändes det som. En kunde jag inte ens svaret på, men valde att svamla ihop något i hopp om en futtig liten poäng och ta övriga nio poäng, som krävs för ett godkänt, på de andra tre frågorna. Huruvida något av det är rimligt kan jag inte avgöra. Men man måste ju hjälpa miraklen på traven lite. De kanske inträffar lite lättare då?

Hursom så har nu väntan på resultatet börjat. Under tiden tänker jag ägna några intensiva dagar åt en hemtenta i hopp om att kunna lämna in den innan höstterminen börjar på riktigt. Dock kommer det i mina tankar finnas med en dröm om en godkänd tenta. I nästa vecka inträffar några roliga tillställningar, så tiden ska väl inte masa sig så långsamt framåt i väntan på resultatet. Eller den kommer i vilket fall inte vara alldeles dötråkig och dötrist.