tisdag, augusti 15, 2006

Idag är det tisdag, på torsdag är det tenta. Och jag känner att jag inte kan någonting! Inget av det jag läst verkar ha fastnat. Jag förstår det mesta tycker jag men det vill inte fastna. Idag har jag tittat på lite gamla tentor och bara känt igen typ hälften av termerna som ska förklaras, vetat var i kurslitteraturen svaret går att hitta men inte kunnat formulera någon förklaring. Det vill bara inte fastna verkar det som. I morgon ska jag göra ett allvarligt försök att banka in så mycket som möjligt och sen på torsdag skriva tentan, oavsett av hur mycket jag känner att jag kan. Finns ju ingen chans för ett mirakel att inträffa om jag inte går dit och skriver tentan, eller hur?

I övrigt känner jag för att gnälla lite på skolan också. Jag ska börja på tisdag, om en vecka. Tror jag. Schemat har inte dykt upp och när jag mailade och frågade för en vecka sedan så var svaret att det skulle dröja ytterligare några dagar. Övriga kollegier har haft sina scheman ett tag. Jag har också, i min schema-jakt, hittat schema för nästa delkurs som börjar i slutet av september. Hmm, prioritering? Någon? Kan ju tillägga att kursens hemsida inte har vart särskilt uppdaterad heller. Har de fortfarande semester? Får lite känslan av det i alla fall. Samma sak var det inför förra höstterminen.

Kan ju ösa ut mina åsikter om en viss omtenta också. Efter en fråga om datum för inlämning av omtenta hänvisade kursansvarige mig till studentservice, som hänvisar mig tillbaka till kursansvarige. För kursansvarige är den som ska sätta datum! Vilket kursansvarige borde veta efter sin tid på skolan, tycker jag. Så varför vet inte kursansvarige något om omtenta? Ska man fråga om något sådant? Just nu orkar jag bara inte ta tag i den omtentan, det får bli senare under hösten.

Ett år kvar känns just nu som en väldigt lång tid med den skolan. Även om jag vet att det kommer gå väldigt snabbt, och vips så är det juni 2007 och jag ska vara klar med magisteruppsats och övriga kurser. Känns inte som att jag kan tro på det när det är som jag skrev ovan. Kanske småsaker jag hänger upp mig på, men jag hänger upp mig på det lik förbannat för det är saker som borde fungera. Enligt mig.