lördag, juli 15, 2006

Sånt här håller de på med på min gamla högstadieskola. När jag gick där fanns inga skyliftar att leka med. Däremot så satte de eld på skolan en gång. Mitt under skoldagen. Blev inte särskilt farligt, någon tände på en gardin men elden hann inte sprida sig innan en lärare rykte in och släkte. Tror att det här var i åttan. En tid senare slängde någon in en brandbomb på rektorns kontor. Det var en kväll eller helg, så som tur var inte rektorn där. Det här hände också mitt i en kampanj från lärare och personal för att få eleverna att sköta sig. Det hade vart ganska många upptåg ett tag av några elever. Kampanjen innebar att någon skulle kunna vinna en dator eller moped om jag kommer ihåg rätt. Pengarna till det priset fick istället gå till att renovera kontoret och försöka rädda viktiga papper. Men upptågen verkar ha fortsatt.